Thursday, April 8, 2010

Akhbar: Majlis Berkhatan Parlimen Kepala Batas

270 Kanak-kanak Berkhatan Di Parlimen Kepala Batas
KEPALA BATAS, 10 Dis (Bernama) -- Sebanyak 270 kanak-kanak lelaki di Parlimen Kepala Batas akan dikhatankan secara beramai-ramai pada Program Kesihatan Masyarakat 1Malaysia di Kompleks Sukan Komuniti Lahar Tiang, di sini pada Ahad ini.

Anggota Dewan Undangan Negeri Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin berkata, daripada jumlah itu, 160 orang akan berkhatan menggunakan cara tradisional yang dikendalikan oleh empat orang Tok Mudim manakala bakinya berkhatan secara moden.

Bercakap kepada Bernama di sini, beliau berkata, 12 pegawai perubatan akan mengendalikan proses berkhatan secara moden di kompleks itu.

"Acara ini merupakan antara aktiviti yang diatur sempena Program Kesihatan Masyarakat 1Malaysia yang bermula pada pagi Ahad itu dan berakhir pada keesokan harinya," katanya.

Katanya, program kesihatan anjuran bersama Pusat Khidmat Anggota Parlimen Kepala Batas, Lembaga Pelawat dan Hospital Kepala Batas itu juga akan dihadiri oleh mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, anggota parlimen kawasan berkenaan.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa program berkenaan, Mohd Naser Talib berkata, selain acara berkhatan, beberapa aktiviti lain juga diadakan termasuk senamrobik, kempen derma darah, ceramah kesihatan, pemeriksaan kesihatan, ceramah 1Malaysia dan kenduri rakyat dijangka dihadiri kira-kira 3,000 orang.

Menurutnya, persembahan hiburan oleh masyarakat setempat serta cabutan bertuah akan diadakan pada sebelah malamnya dan sebelum bersurai pada keesokan harinya, masyarakat setempat akan bersolat subuh secara berjemaah serta menghadiri kuliah subuh.

-- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

 

My Blog List

Site Info

Followers

Dato' Roslan Saidin Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template